Hobby king motoren asp

Heb je een vraag, wil je weten hoe iets werkt, of zoek je iets ?...laat het de overige leden weten, en wellicht heb je zeer snel antwoord.

Hobby king motoren asp

Berichtdoor han » ma maart 11, 2013 9:33 pm

Ik zoek wat rond op het internet ter oriëntatie: Heeft iemand ervaring met Hobby King?

Bijvoorbeeld een 4 takt motor 10cc (die eventueel in de citabria zal passen)

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... gine_.html

voor 115 dollar (1 dollar is ongeveer 0,75euro geloof ik). Als je bij hobbyin kijkt kost een 4 takt 10 cc al gauw 350 euro? Waar zit dat prijsverschil hem in? Is dat kwalitatief dan zo'n groot verschil? Zijn zulke motoren trouwens qua brandstof gelijk aan de motoren in NL? (of heb je daar andere verhoudingen voor nodig) Is het vertrouwd dergelijke zaken daar te bestellen?

gr, Han
han
 
Berichten: 29
Geregistreerd: vr maart 02, 2012 12:37 pm

Re: Hobby king motoren asp

Berichtdoor webmaster » ma maart 11, 2013 10:11 pm

vergeet 1 ding niet als je iets uit de vs haalt....dan komen er vaak nog invoerrechten en btw over...
dus die 115 $ ...is ongeveer 90 euro....soms rekenen ze zomaar 30 of 40 euro aan vrachtkosten...dan zit je op 130...en dan komt er nog invoerrechten en btw over...zit je totaal op 180 euro....
bij hobby-in heb je een goede saito 10 cc voor 215 euro.
die asp is best wel goed...maar voor het prijsverschil zou ik dan voor een saito kiezen...en de garantie is natuurlijk ook wat gemakkelijker als je hem hier hebt gekocht ipv in de vs.

en je kent het spreekwoord..... goedkoop is duurkoop :wink: En kwaliteit kost nou eenmaal een paar centen...als je die os max van 350 euro hebt heb je ook een hele goede motor....je moet het net zo zien als met auto's...een suzuki alto is ook veel goedkoper dan een mercedes...maar er is ook een hoop kwaliteits verschil.
Avatar gebruiker
webmaster
Site Admin
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: vr dec 22, 2006 8:16 pm

Re: Hobby king motoren asp

Berichtdoor han » di maart 12, 2013 7:31 pm

Wat geeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding dan?

vind het nog wel lastig daar een goede keuze in te maken.

een 4 takt van bijv. saito 11cc kost 230 euro? Lijkt me wel een goede prijs voor een best zware motor. SC heb je al een 2 takt 10cc voor 90 euro. maar kan me voorstellen dat dat dan van mindere kwaliteit is.. Een OS max heb ik nu ook en dat loopt goed, maar is ook erg aan de prijs. Denk dat als ik voor de sitabria ga er een saito op zet in dat geva.
han
 
Berichten: 29
Geregistreerd: vr maart 02, 2012 12:37 pm

Re: Hobby king motoren asp

Berichtdoor webmaster » di maart 12, 2013 9:09 pm

een 10cc 2 takt voor 90 euro kan nooit zo goed zijn als een os max...die os max is veel duurder, maar dan heb je ook een stukje kwaliteit.

de saito is een van de betere 4 takt motoren samen met de os-max.

succes,
Avatar gebruiker
webmaster
Site Admin
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: vr dec 22, 2006 8:16 pm

Re: Hobby king motoren asp

Berichtdoor J o h a n » zo apr 14, 2013 7:13 pm

Ik koop bijna alles nieuw bij hobbyking, levering duur ca. 2 weken.

Wordt verzonden als spareparts, met een lagere waarde als die je echt betaald.
de douane kan je zending eruit pikken, een eventueel btw en
invoerrechten heffen.

Dan betaal je belasting over het door hun aangegeven waarde, dit is soms de
helft van de betaalde waarde. Let wel, de douane kan eigen onderzoek doen en
de waarde naar boven opwaarderen.

Ik het tientallen keren, besteld, bij hobbyking en nog nooit iets betaald,
dit is natuurlijk geen garantie......Tegenwoordig verkoopt men ook af magazijn
duitsland.

Het is een betrouwbare webwinkel, een asp motor is een een motor die qua onderdelen
veel op een os lijkt, ze zijn onderling ook verwisselbaar.
Soms denk ik, zou het van dezelfde band lopen? Een saito is onbetwist een topper.

Hobbyin is een nederlandse winkel, die het qua prijsstelling nooit kan redden tegen
een chinese webwinkel. Wat garantie betreft, hobbyking geeft netjes garantie, maar
je moet alles terugsturen, daarna reparatie of vervangen, en terugsturen. Ben je zo
6 weken verder.

Aan de andere kant, hobby in kan er soms ook lang over een reparatie doen, mischien
dat zij het ook moeten opsturen. Een eigen service afdeling hebben ze niet.

Ik heb de afweging gemaakt, als het even tijd mag kosten, dan via hobbyking, wil ik
het morgen thuis, dan via een nederlandse winkel.

Betrouwbaar zijn beide genoemde bedrijven.
Avatar gebruiker
J o h a n
 
Berichten: 355
Geregistreerd: di dec 26, 2006 8:40 pm
Woonplaats: Oldambt


Keer terug naar Vraag & Antwoord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron