Piper projectje

Hier praten we over van alles en nog wat... zelfs als het niet over modelvliegen gaat.

Piper projectje

Berichtdoor SvenV » di feb 16, 2021 9:22 pm

Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik, nadat ik lid ben geworden in september, een 1:4 Piper J3 gekocht. Oorspronkelijk een bouwdoos van SIG, een jaar of 30 geleden door iemand gebouwd, 15 jaar geleden in handen van vorige eigenaar gekomen, die er ook 15 jaar mee gevlogen heeft, en ik heb 'm weer van hem gekocht voor het bedrag van..... 235 euro (!!)

Afbeelding

Kist was voorzien van oude (d.w.z: degelijke) futaba servo's en een Kalt KG22 benzinemotor. Hier een tijdje "zo" mee gevlogen, maar uiteindelijk was het de bedoeling om het ding ergens nuttig voor te maken, dus ik ben zo langzamerhand begonnen met wat verbouwingen.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zit er een nieuwe motor voor (DLE 40) die het vermogen ongeveer heeft verviervoudigd. Afgelopen weekend begonnen met laten inlopen in de vrieskou. Leverde wel mooie foto's op (nogmaals dank @Martijn 8) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels heb ik een sleephaak geconstrueerd voor de kist. Aankomend weekend wordt het mooi weer. Neemt er iemand een zwever mee? :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu bezig met de motorkap, probleem is is dat de motor beduidend te groot is voor de kap... Ik ben al flink aan het snijden geweest maar er blijft weinig over ben ik bang :?

Afbeelding

Volgende stap wordt de wing struts verstevigen en drop bakjes maken voor parachutisten... Stay tuned :D

Afbeelding
SvenV
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo feb 14, 2021 8:34 pm

Re: Piper projectje

Berichtdoor webmaster » di feb 16, 2021 9:54 pm

Mooi man...ziet er goed uit.
Henri heeft een soortgelijke kist...hij heeft er een saito 4 takt boxer op staan...
Mooi dan straks met 2 pipers formatie vliegen (!!)
Avatar gebruiker
webmaster
Site Admin
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: vr dec 22, 2006 8:16 pm

Re: Piper projectje

Berichtdoor martijn » za feb 20, 2021 6:41 pm

Hee dat zou zo leuk zijn die parachutisten, top idee!
De beste vliegers staan op de grond.
Avatar gebruiker
martijn
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: za apr 05, 2008 4:56 pm
Woonplaats: Valthermond


Keer terug naar In het café

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron