hard inbouwen van ontvangers en accu's

Heb je een nieuwtje... (internet, beurs oid) laat het weten aan de andere forum bezoekers.

hard inbouwen van ontvangers en accu's

Berichtdoor lamberto » zo maart 08, 2015 9:59 pm

Afgelopen week heb ik bij Tower-Hobbies een brandstofpomp gekocht die werkt op de oscillaties van de motor.Beter gezegd op de trillingen die de motor veroorzaakt .
Deze trillingen zijn dus zeer aanzienlijk.
Logisch is het dus dat het inbouwen van ontvangers en accu's in een model zonder dat ze op schuimrubber zijn geplaatst vragen om problemen is.
Verbazingwekkend voor me was het dat, toen ik dit zondag ochtend op het veld te berde bracht ,sommigen nog steeds vonden dat "hard inbouwen " geen kwaad kan.

Lambert te STK
lamberto
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo okt 12, 2011 9:32 pm

Re: hard inbouwen van ontvangers en accu's

Berichtdoor webmaster » ma maart 09, 2015 6:28 am

Ik zet de ontvanger tegenwoordig altijd op een stukje klittenband....dat dempt de trilling behoorlijk, en je kunt hem er ook heel gemakkelijk weer uithalen.

Het is wel zo dat je vroeger altijd een kristal had, die trillings gevoelig was, en er zaten heel veel componenten in de ontvanger die afgeregeld konden worden (potentiometers, condensatoren). Al dat soort spul is tegenwoordig niet meer aanwezig...alles zit vastgebakken in een chip....

Dus of het zoveel kwaad kan om hem er hard in te zetten.....voor zekerheid zet ik hem dus flexibel vast :mrgreen:
Avatar gebruiker
webmaster
Site Admin
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: vr dec 22, 2006 8:16 pm

Re: hard inbouwen van ontvangers en accu's

Berichtdoor wim » zo aug 16, 2015 7:16 pm

Lang geleden dat ik op het forum langs geweest ben maar ik heb in een beschrijving van de Futaba ontvanger gelezen dat het niet noodzakelijk is om op demping materiaal te bevestigen maar ik doe het toch.
Gevoel kwestie.
wim
 
Berichten: 229
Geregistreerd: do mei 10, 2007 9:18 pm
Woonplaats: Annen


Keer terug naar Nieuwtjes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron